Afbeelding van Competencia oficial

Filmrecensie van Competencia oficial

Bas geeft een 3.0/10

Deze filmhuisfilm heeft inderdaad alle kenmerken van een filmhuisfilm. Een rijke ondernemer wil iets nalaten zodat mensen hem herinneren. Dus dat wordt een brug en een film. Deze film gaat over het maken van die film. Hij huurt een excentrieke regisseuse Lola en twee beroemde acteurs in. Al die vakmensen zijn niet meer te kneden en hebben hun eigenaardigheden. Het is geen gezellige film. Niet alleen steken ze elkaar de loef af, ze doen ook gewoon lelijk tegen elkaar. Geen fijne film om te zien. Wel een paar rake, maar niet al te leuke grappen, waardoor ik een keertje glimlachte.

Met Antonio Banderas en Oscar Martínez als de acteurs en Penélope Cruz als de regisseuse zou je verwachten dat het best een goede film kan worden. En op momenten is het dat ook goed. Er zijn moment dat ze elkaar om elkaar lijken te geven en het spel goed is. De film is één grote knipoog naar de filmindustrie. Neppe repetities, een overijverige Lola die een map vol aantekeningen heeft en hen veertig keer goedenavond laat zeggen met verschillende intonaties. Grappig als je in de filmindustrie werkt, waarschijnlijk. Verder bestaat het merendeel van de scenes uit het maken van keiharde onderlinge grappen en het vertellen van leugens.

Van veel scenes krijg je jeuk. Je wilt tegen ze roepen dat ze normaal moeten gaan. Zo is er een scene waarbij ze prijzen meenemen naar de oefenruimte, zoals Golden Globes. Terwijl de acteurs vastgebonden zitten, gooit Lola de prijzen in de shredder, waardoor er alleen maar kleine stukjes ijzer overblijven. De acteurs zijn verdrietig en woedend. Lola ziet zichzelf als kunstenaar en vergoelijkt zo haar gedrag. En waar je normaal grappen maakt met echt grappige dingen, gaan hier de "grappen" over het hebben van kanker.

Wat ontzettend jammer dat ik deze film gezien heb. Het is niet erg als jij deze film niet hebt gezien.

Samenvatting van de film Competencia oficial
Een welgestelde ondernemer neemt de impulsieve beslissing om een film te maken. Hij wil niets minder dan dat het een meesterwerk wordt en huurt de befaamde filmmaker Lola Cuevas in om het project in goede banen te leiden. Voor de acteurs wordt gekeken naar de in Hollywood geliefde Felix Rivero en zijn collega, de theateracteur Ivan Torres. De twee kunnen elkaar nauwelijks luchten. Door Lola worden Felix en Ivan niet enkel met elkaar, maar ook met hun eigen nalatenschap geconfronteerd.
Bekijk hier de trailer van Competencia oficial

Poster van Competencia oficial

Releasedatum: 04-09-2021
Gesproken talen: Engels, Spaans
Looptijd: 1 uur 54 minuten

Deze film kan je zien via Amazon Prime VideoDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via Film1Deze film kan je zien via CineMemberDeze film kan je zien via meJaneDeze film kan je zien via Amazon VideoDeze film kan je zien via Canal+