Afbeelding van Faithfully Yours

Filmrecensie van Faithfully Yours

Schuif alle normen en waarden even opzij. Bodils en Isabel hebben beiden een saai huwelijk. Ze verzinnen een jaarlijks tripje naar een Belgisch congres. De ene gaat de eerste dag naar het congres, terwijl de andere seks heeft in een hotelkamer. En de tweede dag wisselen ze dat om. Hoe moreel verwerpelijk ook, het is hun oplossing om een paar dagen aan de sleur te ontsnappen. Maar dat verandert als Isabel dood lijkt te zijn. In deze film liegt echt iedereen, zonder uitzondering, tegen elkaar en tegen zichzelf. Leuk verhaal, goed verfilmd.

Bodil en Elise nemen afscheid van hun mannen en reizen met de trein naar België. Op dag één is de seks voor Isabel en het congres voor Bodil. Bodil neemt de telefoon van Isabel mee en stuurt foto's van het congres naar hun mannen. Die avond neemt Bodil de spreker mee naar het vakantiehuis van haar ouders en heeft seks met hem.

Als ze wakker wordt en de spreker is naar huis, komt ze opeens haar zus tegen in het vakantiehuis. Die komt even wat spullen halen. Dan belt de man van Isabel: er iets met één van hun kinderen. Isabel moet naar huis. Maar ja, dat gaat natuurlijk gaat niet, want zij is niet echt op het congres. Ze zouden die dag moeten ruilen, maar dan blijkt er een foto bij de politie te zijn van het bebloede lichaam van Isabel.

Door die foto komt alles in een stroomversnelling. Waar is Isabels lichaam dan? Heeft Bodil hier iets mee te maken? De mannen komen direct naar België en zijn ook niet bepaald blij met alle plannetjes van de dames. En wat heeft Bodils zus hiermee te maken? Bodil moet stukje bij beetje openheid van zaken geven over het weekend, de seks, het congres en de staat van de huwelijken van beide stellen. De rechercheurs kunnen hun oren niet geloven.

Naast een goede seksscene met Bodil (Bracha van Doesburgh) zijn het verhaal, het camerawerk en het tempo van de film ook goed. Sommige dialogen zijn wat simpel, maar dat stoorde me niet. De keuzes die de acteurs in het verhaal maken, zoals de spreker zonder ontbijtje ghosten, voelt niet goed. Maar ja, dat past blijkbaar goed in het verhaal. Het slot van de film zal ik niet verklappen, maar ga er vanuit dat gewoon scheiden geen optie was. Ga deze zien!

Samenvatting van de film Faithfully Yours
Bodil en Isabel nemen af en toe een vlucht uit hun drukke dagelijks leven door samen een weekend weg te gaan naar de Belgische kust. Tijdens deze weekenden zijn ze elkaars alibi om vreemd te gaan, puur voor de spanning en ontlading. Ze werken alle details zorgvuldig uit zodat hun echtgenoten er nooit achter komen. Wanneer Isabel ineens vermist wordt, lijkt alles te wijzen op een misdrijf. Terwijl de politie een onderzoek start en de echtgenoten naar België komen, raakt Bodil steeds verder verstrikt in het web van leugens dat door haar en Isabel met zorg is opgebouwd.
Bekijk hier de trailer van Faithfully Yours

Poster van Faithfully Yours

Releasedatum: 22-12-2022