Afbeelding van Love Again

Filmrecensie van Love Again

Bas geeft een 7.5/10

Mira ziet de liefde van haar leven voor haar ogen doodgereden worden. Na twee jaar is ze nog niet over de klap heen. Toch gaat ze, gestimuleerd door haar zus, weer op een date. Maar het helpt niet. Ze blijft aan haar vriend denken en stuurt berichtjes naar zijn oude mobiele nummer. Dat mobiele nummer is inmiddels Rob, een lekkere muziekrecensent die ook nog eens vrijgezel is. Als dat geen liefde wordt! De hele film ademt de muziek van Céline Dion en Céline speelt zelf ook nog een rol. Het is een leuke romantische komedie met enkele leuke grappen. Dubbel leuk voor romantische mensen die fan van Céline Dion zijn!

Rob ontvangt dus die berichten van Mira verstuurt naar haar overleden vriend. Lekker om die voorkennis te hebben en dan elkaar "toevallig" bij de opera tegen te komen. Rob is een heer, maar vertelt het Mira niet. Dat is niet handig, want Mira komt er later zelf achter en komt de relatie niet ten goede. Maar ja, dit is natuurlijk een film waarin alles goedkomt.

Rob mag voor zijn werk Céline Dion interviewen. Maar dat gaat niet zoals gepland. Rob is geen fan van haar muziek en snapt niet goed waarom ze in elk liedje over de liefde zingt. Céline heeft hem door; hij is een romanticus. Céline zorgt ervoor dat ze Rob nog een paar keer ontmoet en legt hem uit hoe gek de liefde kan lopen. Een zoet en simpel rolletje van miss Dion, maar wel met echte feiten over haarzelf en haar overleden man.

Het verhaal is verder vrij simpel. Jongen en meisje hebben geen lief meer en zijn op de markt. Ze nemen beide een rugzakje mee met ervaringen en gevoelens. Ze vinden elkaar leuk en tasten elkaar af. En ja, er is dat grote geheim wat veel te laat verteld wordt. Dit verhaaltje hebben we natuurlijk al in honderd films gezien. Door de muziek van Céline Dion blijft het leuk, maar het verhaal zelf is vrij standaard.

Er zitten een paar grappen in de film. Zo wil Drake een tatoeage van Céline Dions gezicht en zij vindt dat goed. En Nick Jonas, de echte man van Priyanka Chopra Jonas die Mira speelt, speelt een arrogant sportschoolmannetje waar Mira een date mee heeft. Natuurlijk onwijs grappig dat ze elkaar even moet haten. Nog in de taxi begint hij een nieuwe date te zoeken, omdat hij geen seks van Mira krijgt. Topgozer.

Alle spelers hebben een eigen grapje gekregen in de film. Ze hebben een grappige scene of een goedgeplaatste regel tekst die grappig is en minimaal een glimlach oplevert. Maar alles is wel onwijs zoetsappig. Het is gewoon een leuke romantische film met muziek om mee te zingen. Veel berichten tussen Mira en Rob worden als tekst op het scherm getoond, dus neem je leesbril mee!

Samenvatting van de film Love Again
Stel je voor dat je door een toevallig tekstberichtje de liefde van je leven vindt. In de romantische komedie Love Again stuurt Mira Ray berichtjes naar het oude mobiele nummer van haar overleden verloofde. Ze staat er niet bij stil dat het nummer inmiddels is toegewezen aan de nieuwe werktelefoon van Rob Burns, een journalist. Rob is erg onder de indruk van de prachtige, openhartige berichtjes. Als hij een stuk moet schrijven over megastar Celine Dion (die zichzelf speelt in haar eerste filmrol) schakelt hij haar hulp in om ervoor te zorgen dat hij Mira in het echt ontmoet en haar voor zich kan winnen. (Bron: Kinepolis.nl)
Bekijk hier de trailer van Love Again

Poster van Love Again

Releasedatum: 04-05-2023
Looptijd: 1 uur 44 minuten

Deze film kan je zien via NetflixDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via meJaneDeze film kan je zien via Amazon Video