Afbeelding van Evil Dead Rise

Filmrecensie van Evil Dead Rise

Dit is een hele enge toffe horrorfilm. Nog voor de titel in beeld komt, zie je al dingen gebeuren die de toon zetten voor de rest van de film. Ellie woont met haar kinderen in een pand dat volgende maand gesloopt wordt. Een oud bankgebouw met een geheime kluis. In die kluis vindt haar zoon een boek met gruwelijke tekeningen en een kaft van huid. Er ligt ook een elpee, waarop een priester te horen is die het boek heeft onderzocht. Hij zegt spreuk op en het boek komt tot leven. Door de spreuk wordt een demon opgeroepen die bezit neemt van het lichaam van Ellie. Daarna is niemand meer veilig. Nog maar weinig films gezien met zoveel bloed. Als je van dit genre houdt, ga deze dan zien.

Zus Beth is toevallig bij op bezoek bij Ellie en haar vier kinderen. De demon in Ellie bijt de kinderen, waardoor zij ook demons worden en gaan ze meedoen met hun moeder. Beth staat opeens oog in oog met de demon in haar zus' lichaam. Haar probleem wordt steeds groter, want de kinderdemonen gaan ook meedoen. Ze probeert van alles, bijvoorbeeld nog een keer die elpee afluisteren. De demonen vastbinden of aanvallen. Maar niets helpt.

Als de buren komen helpen, worden zij ook gebeten en gaan zij ook op in deze chaos. Beth vlucht met het jongste kind, Kassie. Zij is de enige die nog niet bezeten is door een demon. Gewapend met een jachtgeweer bereiken ze ter nauwer nood de garage onder de flat. Achternagezeten voor Ellie en de gebeten kinderen, probeert Beth een auto te starten. Maar de demon is sneller. Toevallig staat er ook een hakselaar/shredder in de garage en vindt ze een kettingzaag. Nu moet Beth iets doen wat ze liever niet doet om zo van de demon verlost te zijn.

De film zit vol met gruwelijke horrorscenes waar je als de kijker alles te zien krijgt. De make-up en scenes zijn erg mooi gemaakt, het verhaal zit goed in elkaar en het wordt Beth niet gemakkelijk gemaakt. Ze krijgt eigenlijk nooit even rust in het verhaal, dat van begin tot eind spannend is. Omdat het een oud pand afbraakpand is, kan je niet zomaar weg via een brandtrap en is de lift in niet goede staat. Dat maakt het extra spannend. Het is een goed horrorverhaal, met veel gekrijs en een enge soundtrack. Overdreven veel bloed, dat dan weer wel. Er zitten een paar goede schrikeffecten in waardoor mijn popcorn door de lucht vloog. Zien!

Samenvatting van de film Evil Dead Rise
Twee zussen vinden een oud vinyl dat het leven schenkt aan bloeddorstige demonen die amok maken in een flatgebouw in Los Angeles en hen in een oerstrijd om te overleven storten, terwijl ze worden geconfronteerd met de meest nachtmerrieachtige versie van het gezin die je je kunt voorstellen.
Bekijk hier de trailer van Evil Dead Rise

Poster van Evil Dead Rise

Releasedatum: 12-04-2023
Looptijd: 1 uur 36 minuten

Deze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via Amazon VideoDeze film kan je zien via Max