Afbeelding van De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens (Puss in Boots: The Last Wish)

Filmrecensie van De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens (Puss in Boots: The Last Wish)

Bas geeft een 8.0/10

Een leuke nieuw avontuur van De Gelaarsde Kat. Zijn negen levens zijn op en leeft nu in zijn laatste leven. Op doktersadvies hangt hij zijn kostuum aan de wilgen en gaat hij rustig aan doen. Maar dat duurt niet lang, anders zou het een saaie film worden. Kitty Softpaws is weer, hij wordt nog steeds achterna gezeten door de Wolf en hij krijgt een nieuwe vriend, de hond Perrito. Leuke film voor jong en oud(er). Wat saai voor volwassenen.

De vertaling in het Nederlands is goed gedaan en bevat enkele leuke grappen. Ook in de Engelse versie met de stemmen van Antonio Banderas en Salma Hayek zitten een paar grappen. Maar deze film is serieuzer dan de eerste film van De Gelaarsde Kat. Minder grappen en grollen. Wel enkele liedjes, magie en actie. En hoewel hij aan het begin van de film nog net zo arrogant is als in de vorige film, verdwijnt dat en wordt het een zachtere lievere kat.

De Gelaarsde Kat neemt na het doktersadvies intrek bij een kattenvrouwtje die nog honderden katten heeft. Maar hij spreekt geen Kat, alleen Engels en Spaans, dus vrienden maken is er niet bij. Hij laat een baard groeien en begint uit nood kattenvoer te eten als een echte kat. Hij gaat zelfs niet meer naar het toilet, maar op een kattenbak. Het is alsof hij echt met pensioen gaat. Ook denkt hij na over de acht levens die geweest zijn en vooral wat hij nu bereikt heeft in al die levens. Ik vind het grappig dat de schrijvers hem zelfreflectie hebben gegeven. Het misstaat hem niet.

Hij komt terug van zijn pensioen als het poezenhuis wordt aangevallen door Goudlokje en de drie beren. Je weet wel, die uit het sprookje. Dan wordt het voor hem tijd om weer De Gelaarsde Kat te worden en in actie te komen. De tweede helft van de film zit dan ook vol met actie in een donker bos, magische bloemen en een zeer grappige rol voor dat kleine hondje Perrito. Je wordt makkelijk meegesleept in het verhaal en de snelheid zit er goed in. Een lekkere film voor een zaterdagmiddag of een kinderfeestje.

Samenvatting van de film De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens (Puss in Boots: The Last Wish)
Puss in Boots ontdekt dat zijn passie voor avontuur zijn tol heeft geëist: hij heeft acht van zijn negen levens verbrand, waardoor er nog maar één leven over is. Puss gaat op een epische reis om de mythische Last Wish te vinden en zijn negen levens te herstellen.
Bekijk hier de trailer van De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens (Puss in Boots: The Last Wish)

Poster van De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens

Releasedatum: 07-12-2022
Gesproken talen: Engels, Spaans
Looptijd: 1 uur 43 minuten

Deze film kan je zien via NetflixDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via TelenetDeze film kan je zien via meJaneDeze film kan je zien via Amazon Video

Warning: file_get_contents(https://www.bol.com/nl/upload/partnerprogramma/190605-games-pp-300x250.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 404 Not Found in /home/basdomein/domains/basbekijkt.nl/public_html/go/get.php on line 31