Afbeelding van Beautiful Disaster

Filmrecensie van Beautiful Disaster

Bas geeft een 5.5/10

Dit filmdrama is een combinatie van een ruwe vechtfilm, een vleugje universiteitscampus en een paar pokerscenes in Vegas. Ik vond er niet veel aan. In de film worden twee ongeloofwaardige karakters samengebracht die prompt ook nog verliefd op elkaar worden. Het verhaal is verder heel dun met als rode draad een paar ondergrondse gevechten en vreemde niet-erotische seksscenes. Als je ervan houdt: de afgetrainde vechter Travis loopt veelal met een ontbloot bovenlijf rond.

De hoofdrolspeelster Abby kan lekker kaarten, dat heeft ze van haar vader geleerd . Maar haar vader is gokverslaafd en naait haar keer op keer. De hoofdrolspeler Travis kan goed vechten en bekostigd zijn opleiding met illegale gevechten zonder regels. Bij zo'n gevecht komen ze elkaar tegen. Zij vindt hem lekker, vooral door zijn lijf. Hij is echter onwijs arrogant, heeft elk meisje op de campus gehad en heeft zelfs seks terwijl zij in de woonkamer zit. Desondanks wordt Abby verliefd op hem. De ontdekking van een lade met condooms en een vibrator brengt haar niet op andere gedachten.

Abby verliest een weddenschap van Travis, waardoor zij een maand bij hem moet logeren. In hetzelfde bed, natuurlijk. Op de eerste ochtend wordt hij wakker met een stijve en zij gaat daar (blijkbaar nog slapend) aanzitten door de lakens heen. Het begin van een vreemde proefperiode waarin ze elkaar zeer snel op allerlei manieren leren kennen.

Maar deze proefperiode gaat niet over het verdelen van de wasbak of dat hij wel flost of de bril omhoog laat staan. Nee, dit gaat over de belangrijke dingen in het leven, zoals wie wordt er vanavond dronken? Waarom studeer jij voor je tentamen op mijn helft van het bed? Hoe snel kunnen we al wippend en totaal gekleed een hotelkamer slopen? En natuurlijk: wie is er nu weer jaloers op de ander?

Om het verhaal niet alleen over Travis en Abby te laten gaan, hebben de schrijvers Parker bedacht. Een oersaaie arts in opleiding die in een BMW rijdt. Je weet al direct dat dat niks wordt. Abby gaat natuurlijk voor de bad boy Travis die vol met tatoeages zit en van tijd tot tijd met wonden en blauwe ogen thuiskomt. Tsja, daar kan geen stabiele saaie kapitaalkrachtige aankomend arts tegenop.

Pluspuntje in de film is het afgetrainde lijf van Dylan Sprouse. Ja, hij is één van de tweeling uit de kinderserie The Suite Life of Zack & Cody. Ik moest daar elke scene aan denken zodra hij in beeld kwam. Abby wordt gespeeld door Virginia Gardner die we eerder zagen in Fall. Ook lekker natuurlijk, maar dit is duidelijk een film voor vrouwen die iets te kijken willen hebben of zelf dromen van een bad boy.

Samenvatting van de film Beautiful Disaster
Abby doet haar best om haar duistere verleden te vergeten. Ze gedraagt zich dan ook voorbeeldig: ze rookt of drinkt niet, vloekt niet en zorgt dat ze haar zaakjes altijd goed op orde heeft. Wanneer ze als eerstejaars aankomt op de universiteit wordt haar kans op een nieuw leven al snel gedwarsboomd door Travis, die daar bekend staat als Mr. Onenightstand. Travis is de ultieme charmeur en windt alle vrouwen op de campus om zijn vinger. Abby is de enige die niet geïnteresseerd is in hem en dat fascineert hem eindeloos. Abby wijst hem af, maar hij krijgt haar via een weddenschap toch in zijn macht... De boekverfilming van Beautiful Disaster wordt geregisseerd door Roger Kumble ('Cruel Intentions', 'After We Collided'). 'After'-franchise acteur Dylan Sprouse en nieuwkomer Virginia Gardner spelen de hoofdrollen. (Bron: Kinepolis.nl)
Bekijk hier de trailer van Beautiful Disaster

Poster van Beautiful Disaster

Releasedatum: 05-04-2023
Looptijd: 1 uur 45 minuten

Deze film kan je zien via Amazon Prime VideoDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via meJane