Afbeelding van Just Say Yes

Filmrecensie van Just Say Yes

Bas geeft een 1.0/10

Nee, nee, nee. Sla maar over.

Lotte werkt "bij de televisie". Ze is producent van een aantal programma's, moet af en toe iets presenteren en bedenkt met haar collega's nieuwe programma's. Ze droomt van een huwelijk met Alex, haar vriend en de presentator van al die shows die ze bedenken. Buiten loopt ze letterlijk tegen een man aan die koffie over haar kleding morst. Het blijkt uiteraard de nieuwe medewerker, Chris. Hij is ingehuurd om de boel op te schudden, want wat ze ook bedenken, de kijkcijfers blijven dalen.

Op een dag vraagt Alex vraagt Lotte ten huwelijk. Niet zo groots als ze had gehoopt, maar prima. En hoewel ze daar nog wel zin in heeft, ontwikkelt ze gevoelens voor Chris. Ze slaat daarom het huwelijk met Alex af. Ze huilt tranen met tuiten en bakken ijs worden naar binnen gewerkt.

Estelle, haar vloggende zus, is een egoïstische nare vrouw, die eigenlijk ook alleen maar naar liefde op zoek is. Estelle begint een relatie met de baas van het netwerk en wil met hem trouwen. Als het huwelijk van Lotte niet meer doorgaat en zij op de bank van Estelle ligt bij te komen, vraagt Estelle haar het vrijgezellenfeest te organiseren. Lotte huurt een salonboot met een knappe kapitein en ze gaan zuipen tot diep in de nacht.

Langzamerhand komt Chris verder het leven van Lotte in en maakt indruk op haar. Eerst spreekt Chris met haar af haar te helpen Alex terug te winnen. Maar ze ontwikkelen gevoelens voor elkaar. Chris neemt echter een baan in New York aan, dus als Lotte nog een kans wil maken, moet ze snel zijn. Uiteindelijk komt het, zo cliché als het maar kan, weer goed en komen Lotte en Chris bij elkaar.

Wat een verschrikkelijk film. Het acteerniveau is zeer slecht en elk woord wat wordt uitgesproken is een woord teveel. De keuzes die gemaakt zijn in het script zijn om huilen en voorspelbaar. Er zit geen enkele diepgang in dialogen en iedereen doet maar dingen zonder na te denken. Zo is al direct te zien dat de programma's die ze bedenken, zullen mislukken. Een show waarin dikke mensen belachelijk worden gemaakt door Alex is natuurlijk gedoemd te mislukken. Maar dat is toont het karakter van Alex, natuurlijk. De superslimme Lotte ziet dat gewoon niet, natuurlijk. Zo is de afspraak die Lotte met Chris maakt om Alex terug te winnen volstrekt onzinnig en komt op een moment dat de relatie tussen Lotte en Alex duidelijk niet meer te redden is. Waarom spreken ze dat dan af? Waarom wil Lotte die idioot Alex eigenlijk nog terug?

De hele film hangt van dat soort stomme vragen aan elkaar en ik irriteer me eigenlijk aan alles wat je ziet. Het spel is zwaar overdreven. Estelle en Lotte die met trouwjurk aan elkaar te lijf gaan en een champagnepiramide omgooien? Haar teambaas Frits die in de film vooral bekend wordt omdat hij "uit zijn bek stinkt"? De vriendin die op het vrijgezellenfeest met de schipper in bed duikt is ook de basisschooljuf van het schipperskind. Maar zij heeft die schipper nooit eerder op school gezien? Serieus? Dan geeft zij in het bijzijn van zijn vrouw zijn kapiteinsuniform terug? Doen we een juf Rita scene in deze film? Hoeveel huwelijken maken we in deze film kapot?

Het enige lichtpuntje in het hele verhaal is Kim-Lian van der Meij die één van de vriendinnen van Lotte speelt. Zij heeft een slimme mooie rol, goede teksten. En hoewel zij ook alles aardig over the top speelt (veel drank en een legoraket in haar bips), is haar rol de enige leuke in deze vreselijke film.

Samenvatting van de film Just Say Yes
Lotte droomt al haar hele leven van de ideale bruiloft. Wanneer deze droom binnen handbereik ligt blaast haar aanstaande de bruiloft af. Om hiervan bij te komen trekt Lotte in bij haar zus Estelle, die op het punt staat te trouwen. Estelle neemt vervolgens de hele bruiloft over van Lotte, terwijl Lotte gevraagd wordt om het vrijgezellenfeest te organiseren. Dit feest loopt echter volledig uit de hand.
Bekijk hier de trailer van Just Say Yes

Poster van Just Say Yes

Releasedatum: 02-04-2021