Afbeelding van Shazam! Fury of the Gods

Filmrecensie van Shazam! Fury of the Gods

Wat een vette en grappige film is dit! Een goede combinatie van DC superhelden en humor. Er gebeurt zoveel. Jeetje, hoe ga ik dat allemaal uitleggen.

Wie de eerste film Shazam! gezien heeft, kan dit stukje overslaan... Er wonen zes geadopteerde kinderen in één adoptiegezin. In de vorige film (Shazam! uit 2019) hebben ze van een tovenaar superkrachten gekregen. Als ze &Shazam& roepen, veranderen ze in een superheld met een cool pak. Elk kind heeft zijn eigen superkracht en kan zijn lichaam ook aanpassen naar hoe hij of zij eruit wil zien. Ze kiezen voor een volwassen uiterlijk zonder eventuele beperking die hun kinderlichaam wel heeft.

Sinds de vorige film hebben alle kinderen hun eigen identiteit proberen te vinden en hebben ze geoefend met hun superkrachten. De ene vliegt door de stad om boeven te vangen. De andere onderzoek een magische wereld met deuren die naar andere werelden leiden. Iedereen geeft vorm aan hoe zij zichzelf willen zien.

De tovenaar die de kinderen die krachten gaf, zit opgesloten in de Godenwereld. Toch weet hij Billy, een van de kinderen, via een droom te waarschuwen voor de dochters van Atlas. De zussen (mooie rollen van Lucy Liu en Hellen Mirren) zijn goden uit het godenrijk. In de eerste film heeft Billy de magische staf van Atlas gebroken die de dochters hun kracht gaf. Zij willen nu wraak. En als zij de magische staf hebben hersteld, nemen zij dat ook.

De magische staf kan de kracht van een superheld afnemen. Dan ben je opeens een gewoon mens en ben je ook nog eens terug in je kinderlichaam. Met allerlei spreuken weten de zussen een draak op te roepen. Ze planten een magische gouden appel midden op het gras van het stadion van het baseball team Philadelphia Phillies, waaruit prompt een boom ontspruit. Uit de wortels van die boom worden allerlei mythologische wezens geboren die de mensenwereld moeten vernietigen. Daar moet natuurlijk een stokje voor gestoken worden.

Klinkt allemaal heel ernstig, maar wat maar deze film nu zo leuk?
Naast de superkrachten van de kids, krijgen ze hulp van eenhoorns die ook uit de boomstronken geboren worden. En die zijn te verleiden met... Skittles! Het favoriete snoepje van eenhoorns. Een grandioos goede productplacement, wat natuurlijk direct een leuke grap oplevert. Er zitten veel grappen in, visueel en in de tekst. In de droom van Billy is hij op date met Wonder Woman, maar die heeft opeens het gezicht van de tovenaar.

Maar dat is nog maar het topje van de ijsberg. Zo is er bijvoorbeeld een bibliotheek met vliegende boeken die zo in Hogwarts zou passen en een pen die op grond van wat jij zegt brieven kan schrijven. De kids staan vaak verbaasd over hun eigen kunnen en een gevoelige scene wordt totaal belachelijk gemaakt door een goed geplaatste grap. Het houdt de film levendig en luchtig, terwijl ze toch allemaal hun steentje bijdragen om de wereld te redden. Genoten, ga deze zien!

Samenvatting van de film Shazam! Fury of the Gods
In Shazam! Fury of the Gods van New Line Cinema wordt het verhaal vervolgd van de tiener Billy Batson, die door het uitspreken van het magische woord SHAZAM! verandert in zijn alter ego, de volwassen superheld Shazam. Nu ze de krachten van de goden bezitten, is het voor Billy Batson en de andere kinderen uit het pleeggezin best lastig om tegelijkertijd gewone tieners en volwassen superhelden te zijn. Maar dan komen de Dochters van Atlas naar de aarde, drie oude goden die de van hen gestolen magie terug willen en uit zijn op wraak. Billy - ofwel Shazam - en zijn familie zullen moeten vechten voor hun superkrachten, hun levens en het voortbestaan van hun wereld. (Bron: Kinepolis.nl)
Bekijk hier de trailer van Shazam! Fury of the Gods

Poster van Shazam! Fury of the Gods

Releasedatum: 15-03-2023
Looptijd: 2 uur 10 minuten

Deze film kan je zien via Be TV GoDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via TelenetDeze film kan je zien via Amazon VideoDeze film kan je zien via Max