Afbeelding van Magic Mike's Last Dance

Filmrecensie van Magic Mike's Last Dance

Bas geeft een 4.5/10

Weer een Magic Mike film? Deze keer mag Mike zijn eigen groep samenstellen voor een cougar uit Engeland. Mike is officieel gestopt met dansen en strippen en werkt als barman bij een cateraar. Als hij een aanbod krijgt nog één te strippen, kan hij dat niet afslaan. Of eerder van zich afslaan. Wil je nog één keer genieten van Magic Mike en strippende heren, kijk deze dan. Maar verwacht geen diepgaande gesprekken of een goed plot. Dan loop je ook niet teleurgesteld de zaal uit.

Magic Mike is nu gewoon Mike de barman van de catering. Een gast op het feestje herkend hem van vroeger. De vrouw des huizes Maxandra heeft een saai leven en vraagt hem voor een aangenaam bedrag nog één keer voor haar te strippen. Mike gaat akkoord en voert een zeer erotisch dans voor haar op. Ze schuren door de woonkamer en droogneuken wat af. De dans gaat zeker tien minuten door, dan gaat het beeld gaat op zwart. Daarna zie je ze samen 's ochtends onder de lakens liggen.

Nog in bed doet Maxandra Mike een aanbod. Uit de scheiding met haar man heeft zij een theater in London verkregen waar nu een onwijs saai toneelstuk opgevoerd wordt. Zij wil dat Mike de choreografie gaat verzorgen. Mike mag zijn eigen strippers inhuren en de samenstelling van de show. Mike gaat in het op het aanbod en gaat met Maxandra mee naar London.

Mike en Maxandra doen audities, laten het theater verbouwen en zeggen de acteurs die het huidige stuk opvoeren ontslag aan. Ze zetten het complete theater op zijn kop en zorgen ervoor dat ze show in een nieuw jasje wordt gestoken. Omdat ze geen correcte vergunning hebben voor een stripclub, wordt de verhaallijn van het huidige toneelstuk aangepast en krijgt ambtenaar die de vergunning verleent een lapdance.

Onderwijl wordt de relatie tussen Mike en Maxandra steeds serieuzer. Het blijkt dat Maxandra wel in scheiding ligt, maar dat zij nog niet gescheiden is. Als ze de scheiding doorzet, is ze blut, want ze is op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Zouden zij elkaar zo leuk vinden dat het een echte relatie kan worden of was het puur zakelijk?

Deze film is veel te veel Mike en veel te veel dansen en strippen. Tenminste voor mij. Ik kan me voorstellen dat als je van mooie mannenlijven houdt en je ziet Mike graag dichtbij Maxandra dansen, dan zit je goed. Maar de verhaallijn zorgt ervoor dat er, behalve deze hete scene aan het begin, weinig erotisch in zit. Voor de audities hebben ze goede dansers gevraagd, maar die zijn geen strippers. Dat moeten ze nog leren. Wel gaat Mike los in show zelf, maar slechts bij één nummer.

Grote stukken van de film gaan vooral de relatie tussen Mike en Maxandra of vooral het ontbreken daarvan. Maxandra wil de relatie rustig opbouwen en Mike voelt meer voor haar dan hij laat blijken. De verhaallijn rond het theater en het opzetten van zo'n spektakel is vrij uniek en dat maakt de film leuk. En hoewel er wat humor in zit, is het vooral Maxandra's butler die een rol heeft waar nog wat inhoud in zit. Als je de erotisch dans aan het begin overleeft hebt, volgt er een tweede deel waarin Mike echt moet werken voor zijn geld.

Samenvatting van de film Magic Mike's Last Dance
Nadat een zakelijke deal op de klippen loopt en hij geen cent meer op zak heeft, werkt Mike Lane in Florida als barman. Na een lange pauze besluit hij echter weer het danspodium op te gaan nadat een rijke socialite hem naar Londen lokt met een aanbod dat Mike niet kan weigeren. Met alles op het spel, nadat Mike ontdekt wat ze werkelijk van plan is, moet hij een groep van nieuwe, knappe dansers in vorm krijgen. Zal hij in staat zijn het voor elkaar te krijgen?
Bekijk hier de trailer van Magic Mike's Last Dance

Poster van Magic Mike's Last Dance

Releasedatum: 09-02-2023
Looptijd: 1 uur 52 minuten

Deze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via TelenetDeze film kan je zien via Amazon VideoDeze film kan je zien via Max