Afbeelding van Cocaine Bear

Filmrecensie van Cocaine Bear

Bas geeft een 6.0/10

Aardige film in de categorie Horror Komedie. Je zult maar een zwarte beer zijn en opeens vallen er pakken cocaïne in jouw bos. Je snuffelt er eens aan en je wordt verslaafd. Je bent niet meer die brave beer van vroeger, maar een wilde beer die strak staat van de coke! Deze mamabeer jaagt op alles wat los en vast zit. Vooral mensen die ruiken naar cocaïne, bijvoorbeeld doordat ze een gevallen pakketje vinden. Een goed opgebouwde verhaallijn, veel slachtoffers, een paar leuke grappen en veel gore beeraanvallen.

Het verhaal is gebaseerd op een echt gebeurd verhaal uit Amerika. Een drugdealer had vliegtuigproblemen. Hij heeft de drugs uit het vliegtuig gegooid en is zelf met een parachute gesprongen. Die ging echter niet open, waardoor hij het niet kon navertellen. Op de grond wisten ze daarom lang niet dat die pakken verspreid door het bos terecht waren gekomen. De beer vond ze eerder dan de mensen en is ervan gaan snoepen.

De beer en de mensen hebben allerlei verschillende ontmoetingen. Zo is een stelletje lekker aan het wandelen en kamperen in haar territorium. Een zeer kort rolletje (hint!) van Hannah Hoekstra. Twee kindjes spijbelen om naar de waterval te lopen en hun moeder gaat hen zoeken. De boswachter heeft een inspecteur op bezoek en die gaan door het bos lopen. En de criminelen die weten van de pakken cocaïne omdat het hun lading was, gaan natuurlijk ook op zoek. Al met al zitten er veel te veel mensen in het woud met die gekke beer.

Het zorgt voor hilarische taferelen met de beer die steeds woester mensen uit elkaar trekt. De mensen weten niet goed of ze nu stil moeten blijven of juist weg moeten rennen. Nou ja, beide zijn geen goed idee als die gespierde beer net coke op heeft of het op jouw lichaam ruikt. Daarbij tonen de makers goed dat zo'n beer geheel bestaat uit spieren, goed kan klimmen, snel kan rennen en alle kan verscheuren met zijn sterke klauwen. Soms zie je dat de beer niet echt is. Maar het is zo goed gemaakt dat elke haar en elk vlokje poeder goed te zien is.

Al met al blijven er weinig mensen over in deze horrorkomedie. En de beer? Die gaat waarschijnlijk samen met haar welpen verder op zoek naar het volgende pakket.

Samenvatting van de film Cocaine Bear
Een excentrieke groep agenten, criminelen, toeristen en tieners komt samen in een bos in Georgia, waar een zwarte beer van 500 pond op een moorddadige manier tekeergaat nadat hij onbedoeld cocaïne heeft ingenomen.
Bekijk hier de trailer van Cocaine Bear

Poster van Cocaine Bear

Releasedatum: 22-02-2023
Looptijd: 1 uur 35 minuten

Deze film kan je zien via NetflixDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via meJaneDeze film kan je zien via Amazon Video