Afbeelding van Missing

Filmrecensie van Missing

Bas geeft een 6.0/10

Een gemiste kans. Met dit verhaal en ietsje meer budget had je er zoveel meer uit kunnen halen.

June heeft alleen haar moeder nog nadat haar vader is overleed. June is met haar moeder in een compleet ander deel van Amerika gaan wonen. Ze hebben een normale relatie tussen moeder en tiener, een beetje liefde, maar veel rebels gedrag. Als een echte tiener zit June veel op social media, is ze verliefd op haar smartphone en maakt ze gebruik van alle technologie die tot haar beschikking staan.

Haar moeder heeft een nieuwe vriend en die mag June uiteraard ook al niet. Moeder gaat maar haar vriend op vakantie naar Colombia. Hij stuurt een paar leuke foto's en filmpjes via social media naar June.

Als June ze wil ophalen van het vliegveld, zitten ze niet op het vliegtuig. De speurtocht naar haar moeder en vriend begint. Ze probeert van alles, zoals het gokken van de toegang tot accounts zoals Google of een datingsite van haar moeder en die van nieuwe vriend. Zo komt ze meer en meer achter de route die ze gevolgd hebben en wat ze daar deden.

De nieuwe vriend blijkt niet zuiver op de graat te zijn. Hij is een ex-gevangene en was oplichter. Alarmbellen gaan af. Waar is haar moeder gebleven?

June schakelt via een inhuurwebsite een man uit Colombia in om ter plekke de camerabeelden te bekijken en te checken waar ze een aankoop hebben gedaan. Een bescheiden maar mooie rol van Joaquim de Almeida.

In elke scene die je ziet, zitten al tips die je onwijs ver van tevoren aan ziet komen. Soms wil je door de bioscoopzaal heen roepen hoe ze iets anders kan doen. "Nee, doe dat nou niet?" of "Zag je dat dan niet"?

Het einde van de film is compleet anders. Opeens krijgt het verhaal een vreemde wending. Maar ook die komt niet bepaald uit de lucht vallen. Door de hints die we allemaal al wisten, is het einde al bijna uit te stippelen. Het einde is ook niet gefilmd in dat kleine kamertje van June, maar opeens wordt het een film vol geweld en narigheid. Blijkbaar vond de regisseur de film ook tam en moest er een einde komen waardoor je niet al te gapend uit de bioscoop loopt.

Samenvatting van de film Missing
June's moeder Grace verdwijnt spoorloos terwijl ze in Colombia op vakantie is met haar nieuw vriendje. June start een zoektocht, maar moet van de overheid geen medewerking verwachten. Aangezien ze in Los Angeles verblijft, pakt ze het creatiever aan. Ze gebruikt de nieuwste technologieën om haar moeder terug te vinden en stuit op geheimen die haar persona in een ander daglicht stellen.
Bekijk hier de trailer van Missing

Poster van Missing

Releasedatum: 19-01-2023
Gesproken talen: Engels, Spaans
Looptijd: 1 uur 51 minuten

Deze film kan je zien via NetflixDeze film kan je zien via Amazon Prime VideoDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via meJaneDeze film kan je zien via Amazon Video