Afbeelding van Paradise Highway

Filmrecensie van Paradise Highway

Bas geeft een 4.0/10

Deze film is een film die je kijkt als je alles al gezien hebt. Het voelt als een B-film. Gelukkig kun je doorspoelen op Netflix.

Sally is vrachtwagenchauffeur en heeft een broer in de gevangenis die binnenkort vrijkomt. Haar broer zegt bedreigd te worden door een bende. Zijn zus moet onderweg illegale pakketjes meenemen in haar vrachtwagen voor de bende. Zolang ze dat blijft doen, blijft haar broer in leven.

Ze gaat hierin mee, omdat ze haar broer niet verder in de problemen wil brengen. Wanneer zij hem bezoekt vlak voordat hij vrij komt, vraagt hij haar nog één laatste pakketje te bezorgen. Als Sally het pakketje ophaalt, blijkt het pakketje een jong meisje te zijn genaamd Leila. Leila is blijkbaar slachtoffer van mensenhandel. Sally is laaiend, maar telefonisch weet haar broer haar te overtuigen de levering uit te voeren.

Zo goed en kwaad als het kan, neemt Sally Leila in de cabine van haar vrachtwagen. Ze heeft een geweer in haar cabine die ze geladen heeft om zichzelf te beschermen. Als ze op de plaats van bestemming aankomen, komt er een man met een busje. Sally stapt uit om met hem te praten. Leila pakt het geweer en schiet de man dood vanuit de cabine. Sally vlucht met Leila weg met haar vrachtwagen.

Vanaf dat moment hebben ze nog meer problemen. De mensenhandelaren weten dat de man dood is en Sally het meisje dus niet geleverd heeft. Zij gaan op zoek naar de vrachtwagen. Inmiddels is de FBI op de hoogte en gaan twee FBI-agenten ook op zoek naar de vrachtwagen.

Om niet gezien te worden, moet Leila in de cabine blijven. Iets wat zij natuurlijk niet altijd doet. Ze duiken onder in een truckstop (grote parkeerplaats voor vrachtwagenchauffeurs) totdat haar broer vrijkomt. Dan rijden ze naar haar ouderlijk huis, omdat haar broer mogelijk een plan heeft. Haar broer wil Leila alsnog leveren, om zo van de problemen met de mensenhandelaren af te zijn. Maar Sally is het daar niet mee eens en wil Leila vrijkopen.

De film heeft niet zoveel. Er zitten niet veel grappen in, alles is vrij serieus. Het is natuurlijk ook een serieus onderwerp, maar wat grappen door bijvoorbeeld de FBI-agenten had het wat leuker gemaakt. Wel grappig, de jonge FBI agent rent in elke scene naar de auto alsof hij de Olympische spelen moet winnen. Maar dat is dan ook alles. De FBI mag niks in deze film. In andere films hebben ze 80 helikopters en een groot korps klaarstaan om een dergelijke bende op te rollen, maar nu is het al moeilijk om een huiszoekingsbevel te krijgen.

Je voelt dat Sally de moedergevoelens voor Leila ontwikkeld, maar ook van haar broer houdt. Dat komt niet goed uit de verf, zoals zoveel delen van het verhaal. Je krijgt allerlei stukjes mee van hun moeilijke jeugd, een jurk die ze kreeg van haar vader, het ouderlijk huis en waarom die broer in de bak zit. Die fragmenten voegen niets toe aan de film. Dat is irritant. Een aantal stukken waren saai en kon ik doorspoelen zonder iets van het verhaal te missen. Ik raad deze film niet aan.

Samenvatting van de film Paradise Highway
Sally is vrachtwagenchauffeur van beroep. Ze probeert haar broer te beschermen tegen een gevaarlijke gevangenisbende en wordt gedwongen om illegale goederen te vervoeren. Terwijl FBI-agent Gerrick Sally op de hielen zit, krijgt zij haar laatste opdracht toegewezen: een tienermeisje vervoeren. Sallys geweten wordt op de proef gesteld.
Bekijk hier de trailer van Paradise Highway

Poster van Paradise Highway

Releasedatum: 29-07-2022