Afbeelding van Creed III

Filmrecensie van Creed III

Bas geeft een 7.0/10

Toen Adonis Creed een kind was, zat hij in een tehuis samen met de oudere Damian. Ze werden daar geslagen door de vader der huizes Leon. Daarna gaat hij bij zijn moeder wonen. Damian is een goede bokser en bokst in het lokale circuit. Hij neemt Adonis vaak mee naar de bokswedstrijden. Ze trekken jarenlang samen op alsof ze broers zijn.

Als de twee jonge mannen zijn, komen ze na een wedstrijd Leon tegen op de stoep van een supermarkt. Adonis twijfelt niet en slaat hem in elkaar. Als de vrienden van Leon hem komen helpen, trekt Damian een pistool en richt dat op Leon en zijn vrienden. Op hetzelfde moment komt de politie aan. Damian wordt gepakt en Adonis kan wegvluchten.

Vanaf dat bewuste moment lopen hun levens extreem uit elkaar. Damian gaat voor achttien jaar de cel in. Adonis gaat boksen en wint alles wat er te winnen valt. Hij heeft alles, een mooi huis, een mooie succesvolle vriendin en een lief dochtertje. Hij stopt met boksen en begint een goedlopende boksschool. Daarnaast is hij promotor van enkele boksers. Al die jaren hebben ze geen enkel contact.

Als Damian uit de gevangenis komt, wil hij maar één ding. Bokskampioen worden. Hij heeft getraind in de gevangenis en is zeer fit. Hij wil nu de draad weer oppakken. Sterker, hij wilt direct voor de wereldtitel gaan, dat is zijn einddoel. Hij benadert Adonis met de vraag om hem een kans te geven te laten zien wat hij in huis heeft. Adonis ziet dat er potentie zit in Damian en geeft hem een kans.

Adonis organiseert een bokswedstrijd tussen Felix, de grootste ster uit de stal van Adonis en een andere bokser. Voordat het gevecht plaats kan vinden, breekt die andere bokser zijn hand en kan niet de ring instappen. Adonis zorgt ervoor dat Damian de bokser vervangt. Het wordt een gevecht tegen de underdog uit de gevangenis en de beroemdheid Felix.

Na het gevecht komt Damian er achter hoe het echt zit. De hand van Felix is gebroken door een maatje van Damian uit de bak. Daarnaast doet Damian heel lelijk tegen Adonis. Hij daagt hem uit om tegen hem te vechten om nu eindelijk te zien wie de beste bokser is. Het wordt een ontmoeting tussen twee mannen die elkaar door en door kennen en nog iets uit moeten vechten.

Dit is een mooi in beeld gebrachte boksfilm. De gevechten zie je alsof je zelf in de ring staat. Het doet me denken aan de Rocky films en aan Million Dollar Baby. Ik ben zeker geen expert als het gaat om boksen, maar de training en de gevechten zien er allemaal echt uit.

Het verschil in tempo tijdens de film Creed III is wel vervelend. Je hebt eigenlijk drie hoogtepunten in de film, de bokswedstrijden en trainingen. Daartussen zitten enkele trage langdradige scenes met de familie van Adonis. Allemaal om maar dat verhaal over het tehuis te vertellen. Dat deel van de film had anders in beeld gebracht kunnen worden. Verder een prima film.

Samenvatting van de film Creed III
Nadat hij de bokswereld heeft gedomineerd, is het Adonis Creed zowel in zijn carrière als in zijn gezinsleven voor de wind gegaan. Wanneer jeugdvriend en voormalig bokstalent Damian weer opduikt na een lange gevangenisstraf, wil die graag bewijzen dat hij een kans verdient in de ring. De confrontatie tussen de voormalige vrienden is meer dan alleen een bokspartij. Om de rekening te vereffenen moet Adonis zijn toekomst op het spel zetten om het op te nemen tegen Damian, een bokser die niets te verliezen heeft.
Bekijk hier de trailer van Creed III

Poster van Creed III

Releasedatum: 01-03-2023
Looptijd: 1 uur 57 minuten

Deze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via Amazon Video