Afbeelding van Knock at the Cabin

Filmrecensie van Knock at the Cabin

Bas geeft een 1.0/10

Wat een saaie, vreemde film is dit. Ik heb 1 uur en 40 minuten een verhaal bekeken dat saai en knullig in elkaar gedraaid is. En spannend wordt het ook niet, het voelt niet als horror en de verhaallijn is flinterdun. Erg jammer.

Een homostel en hun adopteerde dochtertje zijn op vakantie in een afgelegen blokhut. Het meisje speelt in het bos voor de blokhut en opeens komt er een grote man aanlopen die zegt haar vriend te willen zijn. Hij ontfutselt haar allerlei informatie en probeert haar niet bang te maken. Maar als drie andere mensen ook richting de blokhut komen lopen en de man vertelt dat hij de blokhut in wil komen, wordt het meisje bang en rent ze naar binnen om haar vaders te waarschuwen.

Na wat overleg door de gesloten deur tussen de vaders en de vier mensen buiten, proberen de vaders en het meisje de blokhut te barricaderen. Natuurlijk werkt dat niet en de vier mensen komen binnen. Ze blijken visies gehad te hebben over het einde van de wereld. Dat is de reden waardoor de alle vier naar de blokhut gereisd zijn.

De grote man legt uit dat één van hen moet sterven om het einde der tijden te voorkomen. De vaders en het meisje moeten zelf een keuze maken wie van hen opgeofferd moet worden. Wanneer zij geen keuze willen of kunnen maken, zal één van de vier indringers opgeofferd worden. Dat doen ze dan onderling met meegebrachte zelfgemaakte wapens.

Dan volgt er een lange scene waarin alle indringer zichzelf voorstellen en vertellen welke visies ze hadden. Het blijken allemaal gewone mensen, niet van een bepaald geloof. De visies hebben ervoor gezorgd dat zij daarheen kwamen.

Om de zoveel uur doet de grote man de televisie in het huisje aan om aan te tonen dat er weer een plaag of epidemie is, omdat de vaders en het meisje geen keuze kunnen maken. De vaders geloven de indringers niet en denken dat zij de uitzending manipuleren door vooraf opgenomen beelden. Doordat het blokhut zo afgelegen ligt, is er ook geen manier om te controleren of het echt is. Maar de tijd verstrijkt en de indringers offeren zichzelf keer op keer op.

Als het zo erg wordt dat zelfs vliegtuigen uit de lucht vallen, maken de drie inwoners eindelijk een keuze. Als de twee overlevenden wegvluchten uit de blokhut, weten ze dat alles echt was.

Ik viel bij het kijken naar deze film bijna in slaap. Normaal schrik ik wel eens wakker tijdens een horrorfilm van een enge scene of spannend plot. Maar dit was gewoon saai. Soms denk je dat het spannend wordt, zoals de scene waarin het meisje probeert te ontsnappen. Maar dan blijkt de scene niet spannend, noch enig nut te hebben. Ze wordt gepakt en hoppa: weer terug de hut in.

De scenes zijn zo flauw en zo voorspelbaar dat je de film vooruit wilt spoelen. Goede scenes ontbreken, rommelig acteerwerk, een hele dunne verhaallijn. Nee. Wat mij betreft, kun je deze film overslaan.

Samenvatting van de film Knock at the Cabin
Tijdens een vakantie in een afgelegen hut worden een jong meisje en haar ouders gegijzeld door vier gewapende vreemdelingen, die het einde van de wereld aankondigen en eisen dat de familie een ondenkbare keuze maakt om dit te voorkomen. Met beperkte toegang tot de buitenwereld, moet het gezin beslissen waarin ze geloven voordat alles verloren is. (Bron: film.nl)
Bekijk hier de trailer van Knock at the Cabin

Poster van Knock at the Cabin

Releasedatum: 01-02-2023
Looptijd: 1 uur 40 minuten

Deze film kan je zien via NetflixDeze film kan je zien via Apple TVDeze film kan je zien via Pathé ThuisDeze film kan je zien via Rakuten TVDeze film kan je zien via Google Play MoviesDeze film kan je zien via Microsoft StoreDeze film kan je zien via KPNDeze film kan je zien via TelenetDeze film kan je zien via meJaneDeze film kan je zien via Amazon Video